Welpen

LeeftijdJongens 7 tot 11 jaar
GroepZaterdagmiddag 15:00 – 17:00 uur
UniformGroene Scoutfit blouse met geruite das (type: MacCleod)

Groep

Elke zaterdag tussen 15:00 en 17:00 uur hebben we groep op de blokhut. Elke week hebben we weer een ander programma. Zo gaan we bijvoorbeeld met goed weer de bossen in om daar spellen te doen. Als het weer het niet toelaat kunnen we in de blokhut een ander programma doen. De leiding is altijd bereikbaar voor de kinderen en zal altijd in de buurt zijn.

Zelf groep draaien

Af en toe hebben we een programma dat door een tweetal van de oudere welpen zelf wordt georganiseerd. Dit tweetal heeft de vrijheid om zelf te beslissen wat voor activiteit er die week gedaan wordt. Zo is er bijvoorbeeld een keer een escape room georganiseerd. Natuurlijk springt de leiding bij wanneer het even niet lukt want daar zijn wij natuurlijk voor.

Insigne programma

Gedurende het jaar besteden we meerdere keren aan het insigne programma. De Welpen nemen een aantal keren deel aan dit programma en kunnen zo een insigne voor op de blouse verdienen. De verschillende insignes die behaald kunnen worden zijn bijvoorbeeld vuur, pioneren, koken, spelleider of EHBO.

Weekend weg

In het jaar gaan de Welpen twee keer op weekend. Een keer met alleen de Welpen en de andere keer samen met de Kabouters (de meisjesgroep van deze leeftijd). Tijdens deze weekenden slapen de kinderen op onze eigen blokhut. Elk weekend heeft zijn eigen thema, waarbij verschillende spellen en activiteiten worden gedaan.

Zomerkamp

In de zomer, eerste week van de basisschoolvakantie, gaan we met alle speltakken van Scouting Asten op kamp. Dit is elk jaar op een andere locatie. Het kamp duurt van zondag tot en met zaterdag, met een eigen thema en daarmee ook bijpassende activiteiten. Samen met alle andere leiding zorgen we ervoor dat uw kind een leuk kamp zal meemaken, en de dagen na het kamp genoeg heeft te vertellen aan de eettafel.

Meekijken?

Lijkt het je leuk om een keer te komen kijken bij de Welpen? Je bent van harte welkom. De Welpen draaien elke zaterdagmiddag van 15:00 – 17:00 uur op de blokhut in Asten. Laat het even weten via onderstaand contactformulier.