Over de Bevers

LeeftijdJongens en meisjes, 4 tot 7 jaar
Draaitijd groepVrijdag 18:30 - 20:00 uur
UniformRode ScoutFit blouse met geruite das (type: MacLeod)

De groep

Bij de Bevers ligt de nadruk op het spelenderwijs leren. Ze doen samen met andere kinderen leuke spelletjes in een veilige omgeving. Zo leren ze spelenderwijs samen te werken onder leiding van vrijwilligers. De Bevers zullen zich langzaam ontwikkelen naar de volgende groepen die hen te wachten staat bij de Scouting. De Bevers van Scouting Asten draaien groep op vrijdagavond van 18:30 tot 20:00 uur. Tijdens het groep draaien wordt er tijd gemaakt voor een versnapering zoals limonade en een lekker snoepje. De groep Bevers bestaat uit ongeveer 10 jongens en meisjes van verschillende basisscholen. Het is dus een leuke plek om nieuwe vriendjes en vriendinnetjes te maken.

Educatief uitje

Eens per jaar zal er een educatief uitje georganiseerd worden om de bevers op een leuke en educatieve manier iets te leren. Een voorbeeld van een educatief uitje kan zijn, een bezoekje brengen aan de brandweer of een uitje naar een boerderij.

Beverweekend en zomerkamp

Eén keer per jaar gaan de Bevers een weekend weg. Een Beverweekend is een overnachting op de eigen vertrouwde blokhut. Op deze manier kunnen ze wennen aan het kamperen met de Scouting, zodat ze in de zomer mee kunnen op het grote zomerkamp. Het zomerkamp vindt plaats in de eerste week van de zomervakantie. De Bevers zullen 3 dagen (2 nachten) deelnemen. Het zomerkamp vindt ieder jaar plaats op een andere locatie. Er wordt door alle speltakken van Scouting meegedaan aan dit kamp. Het kamp houden we altijd binnen een ander thema, bijvoorbeeld: de ruimte. We doen dan allerlei activiteiten die hier mee te maken hebben. We vinden het ook leuk om tijdens het kamp een speeltuin of dierentuin te bezoeken. In de avond zijn wij te vinden bij het kampvuur om op te warmen en daar horen natuurlijk ook marshmallows bij!

Aanmelden of een vraag stellen

Heb je zin om een keer te komen kijken en mee te doen? Je bent van harte welkom.

Dit formulier wordt beveiligd door ReCAPTCHA en het privacybeleid en de servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.

Winkelwagen

Bestelling plaatsen